ALAIN MAINDRON Alain Maindron var en del af The Sacrifice Team og animatoren med ansvaret for Ekstra Animation i Sacrifice. Om mig selv: Efter det opholdt jeg mig et stykke tid på Argonaut i England og flyttede til Californien for at arbejde på Wild Nines for Shiny. Dernæst animerede og skabte jeg figureerne til Spyro the Dragon, et PlayStation spil til Universal og derefter, gæt hvad? Jeg freelancede for Shiny med at lave animation på Sacrifice. Hvad ellers? Nå, nørder giver jeg ikke meget for. Undskyld, jeg må sige det igen: Fucking nørder pisser mig af, så gider ikke mere snak om computere, Star Trek, X-Files, Jar Jar, din DCR, din plan for fremtiden eller dit lydsystem. Men du kan købe mig en drink.’ Når jeg har taget Den Uhåndgribelige med i dette tema er det fordi den udnytter de nye digitale virkemidler. Netop i science fiction genren er det naturligt at forvente, at man inddrager den allernyeste teknik, og det er denne serie et godt eksempel på. Jeg havde stor fornøjelse af at oversætte serien, samtidig med at jeg kom til at opleve et mindreværdskompleks. Stilen bliver også brugt i computerspil, hvor billederne tilmed bevæger sig. Man føler, at man som billedmager er ved at blive udkonkurreret som billedmedie inden for adventure genren, og det er en ret sørgelig erkendelse. |